شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

انکار عشق


مثوی بسیار زیبای "انکار" سروده "بهروز یاسمی" جزو قویترین اشعاری بود که در شب شعر دانشگاه شنیدم. 11 سال پیش! و تکرار آن خاطره امروز... با صدای دوست عزیزم... چقدر زود ، دیر می شود گاهی!


لینک دانلود


ای نگاهت نخی از مخمل و از ابریشم / چند وقت است که هر شب به تو می اندیشم

به تو آری ، به تو یعنی به همان منظر دور / به همان سبز صمیمی ، به همبن باغ بلور

به همان سایه ، همان وهم ، همان تصویری / که سراغش ز غزلهای خودم می گیری

به همان زل زدن از فاصله دور به هم / یعنی آن شیوه فهماندن منظور به هم

به تبسم ، به تکلم ، به دلارایی تو / به خموشی ، به تماشا ، به شکیبایی تو

به نفس های تو در سایه سنگین سکوت / به سخنهای تو با لهجه شیرین سکوت

شبحی چند شب است آفت جانم شده است / اول اسم کسی ورد زبانم شده است

در من انگار کسی در پی انکار من است / یک نفر مثل خودم ، عاشق دیدار من است

یک نفر ساده ، چنان ساده که از سادگی اش / می شود یک شبه پی برد به دلدادگی اش

در من انگار کسی در پی انکار من است / یک نفر مثل خودم ، تشنه دیدار من است

یک نفر سبز ، چنان سبز که از سرسبزیش / می توان پل زد از احساس خدا تا دل خویش

آی بی رنگ تر از آینه یک لحظه بایست / راستی این "شبح هر شبه" تصویر تو نیست؟

اگر این "حادثه هر شبه" تصویر تو نیست / پس چرا رنگ تو و آینه اینقدر یکیست؟

آری آن سایه که شب آفت جانم شده بود / آن الفبا که همه ورد زبانم شده بود

اینک از پشت دل، آینه پیدا شده / و تماشاگه این خیل تماشا شده

آن الفبای دبستانی دلخواه تویی / عشق من آن شبح شاد شبانگاه تویی

حتم دارم که تویی آن شبح آینه پوش / عاشقی جرم قشنگی ست  ، به انکار مکوش...

 

پی نوشت مهم ندارد. ولی ، دیشب، بغض او ترکید... در آغوش من... جای خالیش را حس کرده بود. مدتها بود در این رابطه با من سخن نمیگفت... می دانم که هر دویمان در غم نبودش می سوزیم. چنان بقیه... اما... هنوز باورمان نشده... مگر می توان فراموش کرد؟ او نیست...

نظرات 12 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:13

اول!
تو رو خدا نگو اول نشدم دیگه...

آره اول شدی.

ژولیت پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 http://migrenism.blogsky.com

امان از بغض و از رفتن هایی که عادت نمی شوند!

این رفتنها ربطی به عادت نداره... هر آدمی فقط یکبار میره...

کاش رو سفید بریم پیش خدا...

سیاوش پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:09 http://www.tokhst.blogfa.com

با یه داستان کمدی-جنایی-عاشقانه !!!!!! آپم.جمعه خوبی داشته باشین.

مرسی سیاوش جان

میام حتما

مریم پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:20

چرا تازگی ها اینقدرکم حرف شدین؟
طوری شده؟!

درگیر ویکند هستم!
درگیرم. همین.
سعی میکنم بیشتر فعال باشم.
یعنی هفته ای 8شت پست...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:59

این عکسی که تو About هست چه باحاله..!

میدونم قابلمو نداره..!

آره. خب واقعا قابل شما رو نداره....

رها جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 14:30 http://manetanha.persianblog.ir

سلام دوست عزیز
ممنونم از حضور گرمتان در کلبه دلم
نمی دانم در درد از دست دادن کدام عزیز می‌سوزی .... از خداوند می خواهم که به شما صبر عنایت فرماید...

سلطان عشق، مادر...

فامیل دور جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:15

سلام افسوس که قدر اون چیزهایی که داریمو خوب نمیدونم وقتی از دست میدیم تازه متوجه میشیم
خدا بهتون صبر و آرامش بده

ممنونم از تون.
خدا به شما طول عمر با عزت بده.
یا حق

yasna جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:07 http://delkok.blogfa.com

این عکس چه حس خوب داره .... با این شعر دیگه...
مرسی عزیز جان...

متشکرم.

شعرش که معرکه س. با حس خوبی هم دکلمه شده. تصویر هم که گویای همه چیزه... یه پست 20!

نسترن شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 http://nastaran-amoozegar.blogsky.com

romina شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:52 http://lost-angel.blogsky.com/

واقعا ترکید؟
بغضو میگم

محیا شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:30 http://setareyegomgashte.persianblog.ir

سلام شعر قشنگی بود دستتون درد نکنه....
امیدوارم خداوند بهتون ارامش بده و کمکتون کنه...
سخته خیلی سخته... حق دارید...
میخواستم دعوتتون کنم بیاین پست جدیدمو ببینید
خسلس دوست دارم نظرتونو بدونم...

سلام
ممنونم از حضورتون
آمدم و نظر هم گذاشتم.
موفق باشید

محیا یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:56

خیلی ممنونم که اومدین...
شما هم موفق باشید و خوشبخت و آرامش قرین لحظه های زندگیتون...
ببخشید که کامنت قبلیم خیلی رو انقدر اشتباه تایپ کردم
نمیدونم چرا متوجه اشتباهم نشده بودم....

ایرادی نداره. سخت نگیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد