شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

ناودان احساس

ناودان‌ها شرشرِ بارانِ بی‌ صبری ست

آسمان بی ‌حوصله، حجمِ هوا ابری ست


 

 

1- ھﻤﻪ ﭼﯿﺰ را ھﻢ ﮐﻪ ﺗﻘﺼﯿﺮ ﻣﻦ ﺑﯿﻨﺪازی، ﻋﺎﺷﻖ ﺷﺪن ﻣﻦ ...ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺗﻮﺳﺖ !

2- و اﯾﻦ ﮐﻪ ھﻨﻮز ھﻢ ﻧﮕﺮاﻧﺖ ﻣﯽ ﺷﻮم ...ﻧﮕﺮاﻧﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ !

3- می پرستمت. بگذار بگویند کافر شده ام...

4- دﯾﮕﺮ ﺑﻪ ھﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺷﮏ دارم، وﻗﺘﯽ ﺗﻮ ﺑﻪ دوﺳﺖ داﺷﺘﻦ ﻣﻦ ﯾﻘﯿﻦ داﺷﺘﯽ و ﺑﯽ بهاﻧﻪ رﻓﺘﯽ !

5- فقط چند لحظه... متشکرم.

6- سر سوزنی اگه منو می خواستی، زمین و زمان را به هم می دوختم!

7- نذر کرده ام اگر نیایی، پیاده از یادت بروم...!

8- این بار... فقط همین یکبار، نخوانده مرا بفهم...

9- ﺣﯿﻒ ﻧﯿﺴﺖ بهار ﺑﺎﺷﺪ ...ﺗﻮ ﻧﺒﺎﺷﯽ !

 

پ.ن.1: دماغتون رو بگیرید و سعی کنید برای ۵ ثانیه بگید «ممممممممم».

پ.ن.2: حرف های نگفته ام دیگر در سه نقطه نمیگنجد؛ پاورقی میخواد....!

 

نظرات 21 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 http://marmaryjooni.persianblog.ir

پ.ن.۱ خیلی جالب بود.... الان که داشتم این کار وتمرین میکردم پسر کوچولوم بر و بر اول نگام کرد و بعد هم از تصور اینکه مامانش خل شده زد زیر خنده....
بابت خنده ی پسرم ممنون.

من هم نمیتونم. از اون کاراست که کلی ممارست کردم ولی باز نشد!
سلامت باشید.

شوهرجان دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:35 http://pws.blogsky.com

هر چه کردم که از ان چشم سیاهت،اما...
نه فراموش نشد طرز نگاهت ،اما...

کاش می شد بشود سهم من ان لبخندت
یا که یک بوسه از ان صورت ماهت ،اما...

دیدن ماه مرا یاد تو می اندازد
دیده ام بین تو و ماه شباهت ،اما...

دلخوشم من به همین ثانیه هایی که تو را...
دلخوشم اینکه بمانم سر راهت ،اما...

کاش یکبار هم اخر تو خطایی بکنی
و من ان لحظه شوم سهم گناهت ،اما...

آرزویم همه این است که یکبار فقط
حس کنم اینکه شدم پشت و پناهت ،اما...

هرکه یکبار ببیند به تو دل می بازد
دیدن ماه مرا یاد تو می اندازد

زیباست. زیباتر ز زیباست. اصلن یاس است!!!

دست مریزاد. فقط احتمالا در آخرین مصرع، "،اما..." جا افتاده که می تواند سهوا یا تعندا بوده باشد.

به هر حال متشکرم از طبع نازکتان

[ بدون نام ] دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:38

دال یاد رو تو غزل ناب فراموش کردین...

واقعا زیباست...

با تشکر اصلاح شد.

اسم و آدرستون؟

شوهرجان دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:52 http://pws.blogsky.com

آمدم تا مست و مدهوشت کنم اما نشد
عاشقانه تکیه بر دوشت کنم اما نشد

آمدم تا از سر دلتنگی و دلواپسی
گریه تلخی در آغوشت کنم اما نشد

آرزو کردم که یک شب در سراب زندگی
چون شراب کهنه ای نوشت کنم اما نشد

نازنینم، نازنینم یاد تو هرگز نرفت از خاطرم
آمدم تا این سخن آویزه گوشت کنم اما نشد

شعله شد تا به دل خاکستر احساس تو
لحظه ای رفتم که خاموشت کنم اما نشد

بعد از آن نامهربانیهای بی حد و فزون
سعی کردم تا فراموشت کنم اما نشد

نمیدانم چرا وقتی عنوان این پست را "ناودان احساس" گذاشتم ناخودآگاه یاد "خرطوم فیل" افتادم

اما در مورد این غزل ناب و این اماهای نشدنی، اشعار زیادی در ذهنم فوران می کند. مثلا:

هیچ عاشق همچو ما در عاشقی رسوا نشد
هیچکس رسوای شهر عشق همچون ما نشد
وصل شیرین است ، بعد از سالها هجران ولی
با صبوری کام ما شیرین از این حلوا نشد
خواستم تا در غمش پنهان کنم خوناب چشم
جهد ها کردم به کار خویشتن اما نشد
نو بهار آمد به بستان ، سبزه از هر سو دمید
صد هزاران گل شکفت اما گل ما وا نشد

نسترن دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 http://nastaran-amoozegar.blogsky.com

خیلی زیبا نوشتی
سال نو مبارک
از وبلاگت خوشم می یاد
موفق باشی
به من هم سر بزن
منتظرت هستم

متشکرم
سال نو مبارک
حتما

فامیل جان دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

فامیل دور:راه رفتنی را باید رفت
در بستنی را باید بست
پسرعمه زا:در بستنی را باید لیس زد !!!

ممنونم فامیل جان.

ولی فکر کنم پسر عمه زا همدانی باشه. نه؟!

فرشته دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:38 http://http://koochebaghekhateraat.persianblog.ir/

یه “دوستت دارم”هایی هم هست …میدونی دروغه ها …
ولی قلبت واسه باورش به عقلت التماس میکنه …!

باز هم داستان عشق و عقل و دل دیوونه!

فرشته دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:40

اینجا از اون جاهاییه که باید چند ساعت وقت بذاری و از خوندن مطالبش لذت ببری...واقعا به این همه اشتیاق واسه نوشتن باید تبریک گفت...

راستی همه ی این اشعار رو از حفظید ؟

متشکرم از حضورتون.

نه خیلی ها رو قبلا خوندم ولی برای درج در وبلاگ دنبالشون میگردم.

[ بدون نام ] دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:09

رباید دلبر از تو دل ولی آهسته آهسته مراد تو شود حاصل ولی آهسته آهسته

سخن دارم ز استادم نخواهد رفت از یادم که گفتا حل شود مشکل ولی آهسته آهسته

تحمّل کن که سنگ بی بهایی در دل کوهی شود لعل بسی قابل ولی آهسته آهسته

مزن از نا امیدی دم که آنطفل دبستانی شود دانشور کامل ولی آهسته آهسته
سحرگاهی دل آگاهی چه مینالید از حسرت که آه از عمر بیحاصل ولی آهسته آهسته
خرامان بگذرد از خطّۀ ایران غزلهایم بهند و سند کشد محمل ولی آهسته آهسته

بلطف پیر میخانه حسن بگرفت پیمانه بامیدش شده نائل ولی آهسته آهسته
---------------------------
یکی پرسید از بیچاره مجنون که ای از عشق لیلی گشته دل خون

بشب میلت فزونتر هست یا روز بگفتا گر چه روز است عالم افروز

ولیکن با شبم میل است خیلی که لیل است و بود همنام لیلی
---------------------
علامه حسن حسن زاده املی

متشکرم. کامنت پر محتوایی بود.

اسم و آدرستون؟

مریم سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:47

ببخشید ولی میشه در مورد جمله ی ۵ یه کم توضیح بدید؟!!!!

آخه جملاتی برای اشخاص زیر سیکل هم بنویسید.... ما گناه داریم ...هیچی سر درنمیاریم از این همه ایهام

یه بار دیگه بخونید... خب حالا باید ملتفت شده باشید... روز خوش!

امیر علی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:24

وقتی تو نیستی دل من پیر می شود
حتی هوای عشق زمین گیر می شود
پشت غرور کهنه ای این شهر بی غزل
چشمی به جرم عشق تو زنجیر می شود
یک حس عاشقانه مرا کشف می کند
حسی که پیش پای تو تعبیر می شود
اقرار می کنم که به گردت نمی رسم
از بس شمیم فاصله تکثیر می شود
شاید که رنگ سوء تفاهم گرفته ام
گاهی دلم از آیینه هم سیر می شود
امشب به خلوت دل بارانی ام بیا
فردا که استخاره کنی دیر می شود.

شاید که رنگ سوء تفاهم گرفته ام...
بسیار زیبا ، پر مغز و شیوا.

قلمتان مانا.

امیر علی سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:29

هنوز آنقدر ضعیف نشده ام که خطر ریزش این کوه را جار بزنم
اما تو
حوالی من که میرسی احتیاط کن.

از هشدار شما تشکر می کنم!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:04

آفتاب که میتابد
پرنده که میخواند و نسیم که می وزد
باخودم می گویم:حتما حالت خوب است که جهان اینهمه زیباست

قشنگ بود. ممنون.


اسم و آدرستون؟

سارا پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:27

سلام
خوب بود
ببخشید اهل کدوم شهرید شما؟

وا...؟ پناه بر خدا !

امیر علی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:10

کفش هم وقتی تنگ باشه زخم میکنه...
چه برسه به دل!


خب یه شماره بزرگتر بخرین!

ژولیت یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:11 http://migrenism.blogsky.com

سال نو مبارک حاجی
سال خوبی داشته باشی ایشالا

مرسی .
یازده ماه باقی مانده سال نو بر شما هم مبارک باشه.
پرارسال دوست ، امسال چی؟!

maryam یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:50 http://www.shukulati.blogfa.com

"خـدایـا یـادتـه ... ؟!
دسـتـشـو گـرفـتـم آوردم پـیـشـت ...
گـفـتـم : مـن فـقـط ایـنـو مـیـخـوام ...
گـفـتـی : ایـن کـمـه ! بـهـتـر از ایـنـو بـرات گـذاشـتـم کـنـار ...
پـامـو کـوبـیـدم زمـیـن و گـفـتـم : هـمـیـنـو مـیـخـوام ... ♥
گـفـتـی : آخـه نـمـیـشـه ! قـول ِ ایـنـو بـه یـکـی دیـگـه دادم…"

با خدا لجبازی نکن. بزرگتره. صلاحت رو میخاد. گوش کن... تا رستگار شوی.

مژده جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:32 http://scorpion92.persianblog.ir

دوستان چرا انقدر به خودتون زحمت میدید؟!
صدای م یکی از صداهایی است که به صورت nasal یا همون خیشومی تولید میشه ینی برای اینکه بتونیم این صدا رو تولید کنیم با پایین آوردن uvula یا همون زبان کوچک ؛هوایی رو که از ریه ها خارج شده و از حنجره عبود کرده رو از راه بینی خارج میکنیم وبه این شکل صدای م تولید میشه.....حالا اگه بقیه ی اندامهای گویایی سر جای خودشون باشن و هوا رو از دهن خارج کنیم صدای ب رو توید میکنیم.
ببخشید پر حرفی کردم......بنده گفتار درمانگر هستم.اینام اطلاعاتی ساده شده از بحث تولید گفتار یا همون Articulation است.

بابت توضیح کاملا علمی و بیان ساده آموزشی از شما تشکر میکنم.
واقعا نمیدونستم که این همه دوستان به من و این وبلاگ لطف دارند که حتی بابت یک پ.ن.ساده هم کامنت علمی میگذارند.
منتظر حضور مجددتان هستم

مـیـنـای فــردوس جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:02 http://private-sunset.blogsky.com

سلام.

از خوندن این پست واقعا لذت بردم. مخصوصا جمله‌ی شماره‌ی 1.

و غزلی که توی کامنت‌ها نوشتید: هر چه کردم که از ان چشم سیاهت،اما...

بسیار عالی.

موفق باشید.

سلام و سلامت باشید.
به به و چه عجب از اینورا!
متشکرم از شما که اضافه بر پست به کامنتها هم نظارت دارید!
موید و پایدار باشید

محبوبه جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:38 http://a-tree.blogsky.com

حجمِ هوا ابری ست ... بدجوری هم ...

موافقم باهاتون. پیش بینی میشه بدتر هم بشه !

فری سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:55 http://labkhkhand.blogsky.com/

پ.ن1 تهش بود. ای ول

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد