شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

زیباتر شعری برای گفتن

شاعر که میشوی گله ها فرق می کند / کم کم عیار حوصله ها فرق می کند

احساس میکنی همه دورند از دلت / انگار نوع فاصله ها فرق می کند

یک میشوی که با یک دیگر دوتا شوی / از بخت بد معادله ها فرق می کند!

با بیت های غم زده درگیر می شوی / حتی همین مجادله ها فرق می کند

اما غزل به نقطه ی پایان نمی رسد / شاعر! حساب غائله ها فرق می کند

(محمد نجفی نوکاشتی)

 


نسبتِ سنگ به این کوهِ شناور بدهید /  چند دشنامِ حسابی به کبوتر بدهید

مطمئن باش که من رفته ام از زندگی ات / خبرِ مرگِ تبر را به صنوبر بدهید

موقع خواندنِ این قصه بخندید آرام /  ناله اما پس از این زمزمه ها سر بدهید

رویِ یک پرچم مشکی بنویسید اینست /  آخرِ عشق و به یک عاشقِ دیگر بدهید

امشب که به این نتیجه رسیدم عوض شدم /  از پشتِ بامتان که پریدم عوض شدم !

مثلِ کلاغِ خسته ی پایانِ قصه ها / من هم به خانه ام نرسیدم عوض شدم

(مجید پارسا)

 

پ.ن.1 : برخی غزلهای معاصر هم انگاری زیبایی اندام کار می کنند و کم از ظرافتهای شعر کهن ندارند، چه بسا که یک سر و گردن هم بالاترند. خاصیت رسانایی بهتری هم دارند!

پ.ن.2 : شاهکار غزل دوم ، تغییر ردیف و قافیه در وسط شعر است. با دقت یکبار دیگر بخوانید.

نظرات 4 + ارسال نظر
شوهرجان شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 23:57 http://pws.blogsky.com

بعد از تو
دیگر شعرهایم شبیه شعر نیست
قافیه ها باخته اند
قالب تهی شده است
وزنشان کم و زیاد میشود
با این وجود
تا آخر دنیا شعر خواهم گفت
آخر قرار شده
خدا تو را ردیف کند.

خوش به حالت که شعرت فوران میکنه، چشمه شعر من که خشکیده!
چیکار کردی که میخای جایزه بگیری؟!

شوهرجان دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:17 http://pws.blogsky.com

راه میروی و شهر اردیبهشت میشود...

کمی رحم کن لامصب! اینطور که راه میروی به ناز...
شهر بیچاره میشود...


چه با حال ... فک کنم اینو یه جایی دیده باشم!

شوهر جان دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:59 http://pws.blogsky.com


از روزیکه از این دیاررخت بربستی...
در وطنم بیگانه شده ام!

چشمانت را به من نشانی بده...کاشانه ام کجاست؟!

پشت پرچینهای نگاه کشدار همسایه دور...

سمیه.غ چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:17 http://ghafe-ghorbat.blogsky.com/

سلام
شعر آقای نجفی بسیار زیبا بود .

ممنون.

علیکم سلام
موافقم. زیبا و امروزی...!

موید باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد