شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

شوهر جان !

از کوله بار اکنون، برایت سکوت آوردم، سکوت.... تو بگو کدامین واژه را، فریاد باید کرد...

بمیری با این برنامه نوشتنت...

یه برنامه ایرانی برای گوشیم دانلود کردم که وقتی موبایل کامل شارژ میشه بهت خبر میده. من هم اینو نصب کردم رو گوشی و شب زدمش به شارژ و گرفتم خوابیدم. ساعت ۳ نصفه شب یهو دیدیم صدای فریاد یکی میاد میگه:

« بکش بیرون! بکش بیرون! »


پ.ن : ابنم شد زندگی...؟!

همدانیا شیر خدان...

تعارف همدانیها برای نگه داشتن میهمان :

جان من شلوارته درار!

 

جمله عاشقانه همدانی:

با تمام چفته چولیت، شته شولیت، پته پیسیت، قد یه خیار چولسیده داغانتم!

 

طرز تهیه کوکو سیب زمینی همدانی:

سیب زمینی تلانده / تخم مرغ اشکانده / آرت و نمک پشگانده / با هم دیگه پلمانده / میان روغن شرپانده / لای لقمه مالانده / میان دانت تپانده / دو لوپه لومانده !

 

دو بیتی همدانی:

روته نشان دادی و چل کردی منه / خیر نوینی پچا اوژو کردی منه

مثده گل باز کیه چولساندی دادا / شی به تو کرده بودم که ایجو ول کردی منه

 

اصطلاحات همدانی :

سِرَخُور میمانه سیریش = این اصطلاح در مورد افراد سمج و پررو به کار می رود.

خوتولُم میا = قلقلکم می آید.

 

پ.ن. همدانی : اطلاعات بیشتر در مورد اصطلاحات : اینجانه !


دلم من و مزه لبانت ...

مزه ی خاصی دارد لبانت!

عسل با کمی زنجبیل

درست چاشنیِ مخصوصِ عاشقانه های ناب!

و یا چه میدانم

غزال با بویِ بابونه!

یا آبشار به طعمِ پروانه!

انگار هزار و یک ملکه

روی شش ضلع که نه

چهار ضلع لبانت چادر زده باشند!

کلا ، مزه ی خاصی دارد ، لبانت .....

 

 

قلمم آب میشود از داغیِ عاشقانه های مکرری که برایت می نویسم...

چــقـــدر حـــرف دارم از ایــــن " دل " دو حــــرفــــی

انتخاب

ﬤلـґ براے اوטּ لـפـظﮧ ڪـه اسمـґ رو صـﬤا ڪـرﬤے تنگ شـﬤه . هموטּ لـפـظﮧ ڪـﮧ هنوز نیومـﬤه . ﬤلـґ براے عطر آغوشت تنگ شـﬤه . هموטּ عطرے ڪـﮧ تا به פـال استشمامش نڪـرﬤم . مے ترسـґ تو رو آرزو ڪـنـґ و مثل פֿـیلے از آرزوهاے ﬤیگـﮧ ґ مـפـال بشے . مے ترسـґ تو را از פֿـﬤا بـפֿـواґ و اوטּ بگه بهتر از تو رو براґ ﬤر نظر گرفتـﮧ . یا بگـﮧ صبر ڪـن،هنوز زوﬤه...

ﬤلـґ פֿـیلى برات تنگ شـﬤه . آפֿــﮧ همیشـﮧ ﬤلتنگے بـﮧ פֿـاطر نبوﬤטּ یـﮧ نفر نیست!

گاهے ﬤلتنگے بـﮧ פֿـاطر بوﬤטּ یـﮧ نفره ڪــﮧ פـواسش به نگاه هاے عاشقانـﮧ تو نیست!

مثل مـטּ ڪــﮧ چـﮧ باشے و چـﮧ نباشے، باز هـґ ﬤلتنگتم!!!

اگه مے ﬤونستـґ آפֿـرش مال פֿـوﬤمے، باور ڪــטּ اگر قرار بوﬤ تا آפֿـر عمر منتظر بمونم،مے مونـﬤґ . ڪـاش פـﬤاقل פֿـﬤا به مـטּ میگفت ڪــﮧ بایـﬤ فراموشت ڪـنـґ یا منتظرت بمونـґ . فراموش ڪـرﬤטּ یا منتظر مونـﬤטּ פֿـیلے سـפֿـته . اما از ایـטּ ﬤوتا سـפֿـت تر اینه ڪــﮧ نـﬤونے بایـﬤ فراموش ڪـنے یا منتظر بمونے . آפֿـه مے ﬤونے گاهے آﬤـґ فراموش مے ڪـنـﮧ و بعـﬤها مے فهمـﮧ ڪـه بایـﬤ منتظر مے مونـﬤ . و گاهے منتظر مے مونـﮧ و بعـﬤها مے فهمـﮧ ڪــﮧ بایـﬤ زوﬤتر از اینها فراموش مے ڪـرﬤ!

פֿـﬤا مے شـﮧ زوﬤتر بیایے و تڪـلیف مـטּ رو روشـטּ ڪـنے؟ مـטּ متنفرґ از بلاتڪـلیفے!...

 

 

پ.ن. اورژانسی : من که چشم و چالم درومد تا این متن رو ویرایش کردم.خداییش فونت هم فونتهای قدیم!

پ.ن. عصبانی : برگشته به من میگه "عسیسم"! خواستم بگم "جغل بچه برو رنگی درآ" ، دیدم ضایع س.

پ.ن. عدم تکرار: شمایادتون باشه من دیگه این فونتی ننویسم، به تریپ وبم نمیاد!

قوانین مردونه

همیشه خانم ها به امر شریف «شرط و شروط تعیین کردن» مشغولن. ولی حالا وقتشه که ما مردها هم تکلیف خودمون رو روشن کنیم خانوما توجه کنن: اینها قانون های ما هستن؛ خوشبختانه یک مرد بعد از مدتها وقت گذاشته و قوانین مردونه رو به رشته ی تحریر دراورده پس لطفا بخونید. 

توجه بفرمایید که همه قانون ها شماره «۱» هستن! یعنی هیچ کدومشون برتری نسبی به دیگری ندارن:

1- مردها نمیتونن فکر کسی رو بخونن.

1- دیدن مسابقه فوتبال مثل تماشای ماه شب چهارده توی آسمون جذاب و قشنگه. اجازه بدید همینطور بمونه.

1- خرید کردن، مسابقه فوتبال نیست. و امکان نداره که ما به خرید به این شکل نگاه کنیم.

1- گریه کردن یک جور تهدید به حساب میاد. اصلا گریه کردن یعنی باج خواستن!

1- لطفا چیزی رو که می خواهید، واضح بگید. اجازه بدید کمی روشن تر بگم: اشارات زیرکانه، اشارات قوی و اشارات مبرهن ولی غیر مستقیم به یک موضوع اصلا به کار نمی آد. لطفا صاف و پوست کنده بگین چه تونه.

 1- هیچ اشکالی نداره اگه سوال های ما رو با ”بله“ و ”خیر“ جواب بدین.خیلی هم خوشحال میشیم.

1- بی زحمت فقط وقتی مشکلتون رو پیش ما بیارین که بخواهین ما حلش کنیم. ما فقط مشکل حل کردن بلدیم. اگه همدردی می خواهید برید پیش بقیه خانم ها.

1- سردردی که هفده ماهه داره شما رو آزار میده یک مشکل واقعیه. لطفا به پزشک مراجعه کنید.

1- چیزایی که 6 ماه پیش گفتیم رو توی دعوای امروز علیه خودمون استفاده نکنین. اصلاً می دونین چیه؟ ما فقط حرفای هفته پیش یادمونه.

1- اگه فکر می کنین چاقین خب حتماً هستین دیگه. چرا باز می پرسین؟

1- اگه از حرف ما 2 تا برداشت می کنین و یکیش شما رو عصبانی یا غمگین میکنه، پس منظور ما این یکی نبوده، اون یکی بوده.

1- یا از ما بخواهید یه کاری براتون بکنیم، یا بهمون بگید چطوری باید انجامش بدیم. نه هر دو تاش با هم! اصلاً اگه شما بهتر می دونید که چطور باید انجام بشه، چرا خودتون انجام نمی دین؟

1- کریستف کلمب احتیاجی نداشت که مسیر رو بهش یاد بده. ما هم همینطور.

1- ما مردا فقط اسم 16 تا رنگ رو بلدیم. برای ما هلو یک میوه است نه رنگ. پرتقال هم یک جور میوه است نه رنگ. ما واقعا نمی فهمیم رنگ پوست پیازی یعنی چی، چه برسه به رنگهای "کالباسی" و "بیرنگ"!

1- اگه ما پرسیدیم ”چته؟“ و شما گفتین ”هیچی“، ما هم فرض می کنیم چیزیتون نیست. البته میدونیم که یه چیزیتون هست، ولی به دردسرش نمی ارزه.

1- وقتی می خواهیم با هم بریم بیرون، هر چی که بپوشین خوبه. به جون خودمون راست می گیم.

1- شما به اندازه ی کافی لباس دارید

1- شما کفش، زیادی هم دارید

1- اندام ما خیلی هم متناسبه. خپل هم خیلی خوبه.

1- ممنونم که اینو خوندید. آره میدونم امشب باید تو آشپزخونه بخوابم. ولی اینو میدونستید برای ما مردا اصلا مهم نیست. فکر میکنیم رفتیم پیک نیک.

چه بخواهم، چه نخواهم، چه بخواهی، چه نخواهی، با منی...

چقدر دوست داشتن تو شیرینه  / تو رنگ چشمات به دل میشینه

تو رو من دوست دارم تا اونجایی / که آدم واسه حوا میمیره


 


دل نوشت 1: وابستگی ها، وام های کوتاه مدتی هستند با بهره های سنگین... اما دلبستگیها مقوله دیگری است.

دل نوشت 2: شیر یا خط، چه فرقی می کند، زندگیم روی لبه ایستاده، تمام شد ! من، نقطه ی نون نقطه ی پایان ھستم !

دل نوشت 3: مهم نیست که کامنت بگذاری . . . مهم آن است که بدانی برای " تو " مینویسم . . .فقط برای تو . . .و مهمتر اینکه بخوانی آنچه را مینویسم و با لبخند همیشگیت بگویی : دیوووووونه!


عکس نوشت: اگه از عشق میشه قصه نوشت میشه از عشق تو گفت!


سورپرایز : بچه ها میخوام با واقعیت زندگی آشناتون کنم:

بچه ها -----> واقعیت زندگی...  واقعیت زندگی -----> بچه ها 

دلم برای یک حال ساده تنگ شده است ...!

همه فعل هایم ماضی اند... ماضی خیلی خیلی بعید... !
دلم برای یک حال ساده تنگ شده است...!

 

 

این روزها... نوازنده ی خوبی شده ام! دلم شور می زند... چشمانم تار... !

 

پ.ن.خدایی: خدایا فاصلت تا من خودت گفتی که کوتاهه. از اینجا که من ایستادم چقدر تا آسمون راهه؟

پ.ن.آرزویی: ای کاش انسانها؛ همان قدر که از ارتفاع می ترسیدند؛کمی هم از پستی هراس داشتند .

پ.ن.معمولی.1: یک عالمه اتفاق دوره ام کرده اند، نه می افتند نه می روند فقط می رقصند!

پ.ن.معمولی.2: همه ی من، مال تو ! قانع نشو به کم !

پ.ن.معمولی.3: با من که باشی، دنیا دنیا نیست که بهشته زیر پای تو!

پ.ن.معمولی.4: خونه اجاره ای داری برای یه آدم تنها ؟ ... قلبشو رو پیش میده ، جونشم ماه به ماه !

پ.ن.معمولی.5: تو را با ط دسته دار می نویسم ٬ طو با همه فرق داری

دلتنگ

چقدر دلتنگ حضورت هستم. کاش تصویرت، نفس می کشید . . .

من به اندازه کوتاهترین شعر جهان، دلتنگم.

این روزها هوای عطر تنت را کم آورده ام!

قصه بگو تا بخوابم؛ امشب قصه آمدنت را میخواهم... میخوانی!؟

وقتی دلتنگ تو می شوم، من به خاک هم التماس میکنم. خدا که جای خود دارد!

دلم تو را می خواهد. فقط همین!

 

 

باران می بارد...

صدای قطراتی که روی شیشه پنجره اتاقم می خورد...

گویی تمام آرامش دنیا را برایم به ارمغان می آورد...

باران هم می داند ...

آرام نیستم

من

 

نمی دونم چمه . . .فقط می دونم حالم خوب نیست . . .حالم خرابه . . .خرابه . . .انگار یه بغض نشکسته داره قلبمو پاره پاره می کنه . . .انگار غریب افتادم تو این دنیا . . .انگار هیچ کس جز تو! جز من !انگار . . .هه . . .ای بابا . . .بگذریم! . . .میگه دوستت دارم کافیه . . . آره‌! . . . همین که دوستت دارم کافیه . . .

این که بی جونم و سردم / این که بی روحم و زردم / پی آرامشی که رفته و پی اش می گردم . . .

 

 پ.ن: واسه چشمای خیسم ازت ممنونم !!!

طرز تهیه وانکاویت :

یک قالب شکلات مرغوب به وزن یک تن، یا بیست کیسه شکلات خرد شده هر کدام که راحت تر هستید. شکلات را در پاتیل بسیار بزرگی بریزید و در کوره داغی ذوب کنید. وقتی شکلات آب شد حرارت را کم کنید تا شکلات نسوزد اما از جوش هم نیفتد. بعد هم مواد زیر را دقیقا به همان ترتیب ذکر شده اضافه کنید. تک تک مواد را قبل از ریختن مواد بعدی خوب مخلوط کنید تا خوب حل شود.


·         سم شترگاو پلنگ

·         دنده و البته کمک فنر فیل

·         سه زرده تخم مرغ شانسی

·         زگیل گراز آفریقایی

·         شاخ گاو (باید شاخش چند شاخه باشد!)

·         دم جلویی اژدهای سه سر

·         170 گرم پنجه لجن خوار بالغ

·         دو تار مو

·         یک موش از روی کله هیولای دریا

·         منقار سینه سرخ گردن طوقی

·         میخچه شصت پای تک شاخ

·         چهار تا بازوی اختاپوس

·         بوق و قلم موی بوقلمون

·         خرطوم قورباغه جهنده

·         یک لیتر شیر شیر ماده

·         پوست بدن دیو کله دیگی خالدار

·         12 تا سفیده تخم یک مرغ شاخدار

·         یک متر خرطوم دیو دماغ خرطومی (حداقل 90 سانت)

·         جذر چرتکه آمریکای جنوبی

·         دندان کرسی افعی (کرسی برقی نباشد)

·         کف دهان

·         تار موی کفتار

وقتی تمام مواد بالا را کاملن مخلوط کردید آن را 27 روز دیگر بجوشانید اما هم نزنید. بعد از این مدت تمام مایع بخار می شود و ته پاتیل فقط ماده سفت و فهوه ای رنگ قلمبه ای به اندازه توپ فوتبال باقی میماند. وقتی با چکش آن را خرد کنید، درست وسط آن، قرص کوچک و گردی را پیدا می کنید به نام قرص "وانکاویت".

شاد نوشت 1 : می گویی شاد بنویسم باشد می نویسم اما یک شرط دارد شرطش این است که شاد نوشتن را به من بیاموزی خوب می دانی که چگونه روزها تمرین می کنم شاد نوشتن را... شاد بودن را و پشت پا به غم های دنیا زدن را... ولی... ولی اینجا کمی سخت است نوشتن آنچه در طول روز تمرین می کردم... اینجا حال و هوایم حال و هوای دلی ست که یک لحظه می خواهد خودش باشد.


شاد نوشت 2 : بهم میگن شاد بنویس. یاد اوون نوازنده ی دوره گردی میوفتم که شاد میزد ، ولی با چشمای خیس!

پ . ن . مهم : وقتی ماسک خریت می زنم و می نویسم میشود این!

پ . ن . کپی رایت : رادیو روغن حبه انگور بدون دخل و تصرف.

پ . ن . مرتبط : اشپیل